Skincare Wishlist Courtesy Of Double Toning

Standard

When I start reading skincare reviews, I usually end up with wishlists x___x Lately I have been reading about double toning and am quite intrigued. Now that I’m approaching mid-thirties, I figure I need to pay more attention to skin hydration. But I still have problems with blackheads and general clogged-pores issue so exfoliating is also a big deal. Double toning may be the way to go. Essentially, it’s pairing two toners with different qualities. One is exfoliating toner and the other is hydrating. Makes perfect sense when you think about it. Like everybody else, I have been reading Caroline Hurons’ suggestions. Hence this wishlist *sigh*

Speaking of exfoliating toner, my best experience with this kind of toner is SK-II Clear Lotion. It really helps with blackheads. Too bad I consider it too expensive to repurchase. Although, the exfo toner in my wishlist is not cheap, either. Yep, you probably guessed it. Pixi Glow Tonic. Oh, I wish it was the locally available Pixy, but no. It is frustratingly only available in UK (USA, too, recently but still pretty hard to find). People are raving about this baby so I probably put more effort to get this. Living in Indonesia, everything  is expensive when it gets here. If I can’t justify the price, I might repurchase SK-II after all. Sekalian mahal aja, gitu.

Pixi Glow Tonic

I used to think you only need one toner, so I usually choose exfo toner. I figure why use hydrating toner when moisturizer is coming up next? Turns out hydrating and moisturizing is not necessarily the same. One other thing I learn from dear Lady Hurons 😁. One toner that caught my eyes is Thayers. I really don’t have many ideas regarding this hydrating toners. I might consider Secret Key Witch Hazel toner, I don’t know. 

 

Thayers Rose Petal Witch Hazel Toner


So, that was my toner wishlist, which is my primary wishlist. The following is my random wishlist 😁 I might get these, I might change my mind. Double toning really set my mind on the idea of hydrating my skin. The toners I will get, one way or the other. I might settle on cheaper alternatives like Hada Labo lotion. These, on the other hand, may always be a wishlist and nothing more. 

 

Hydraluron Moisture Booster

  

Hydraluron Moisture Jelly

 

 

Sunday Riley Good Genes Treatment

  

Sunday Riley Ceramic Slip Cleanser

 

Hydraluron moisture booster is not a long shot, actually, but I think I still have a long way to go before spending $45 for a cleanser 😁 

Feel free to suggest more toners for me. I’d really appreciate it ☺️

Sometimes I Don’t Like Wearing Makeup… 

Standard

… When it comes the time to remove it. Like I have mentioned a few times, I’m a couch potato. Well, okay, I’m lazy. There. So, although I know the best course is to do double cleansing, often I found myself skipping them all together and hop to bed instead. Don’t take a page out of my book, dear friends. I won’t be held responsible for your breakouts if you do. 

There is still hope for me, fortunately, for I am now trying to find cleansing methods simple enough for my sloth-like mentalism. 

Maybelline Total Clean, Laneige Cleansing Water, Bioderma Sensibio, Viva Green Tea Face Tonic

When all I use during the day are some powder and lipstick, I resort to Bioderma Sensibio micellar water cleanser. It’s definitely enough to remove powder and my skin feel moisturized afterward. 

When full-on makeup is employed, even the sloth have to exert some willpower and use a more thorough method. I use Laneige cleansing water (texture is like cleansing oil, though), remove it with Viva toner-soaked cotton pad, use Bioderma and if I feel like it, apply more toner. I use separate cleanser for eye makeup (Maybelline Total Clean). Do you see that no foaming cleanser is present? Sloth here! I figure, I’ll use that in the shower the next morning, so, a few hours delay won’t hurt. Right? 

Is there any sloth like me out there? Do you have any other cleansing hacks I need to know? Do share! 

[Event] Happy Mommy, Healthy Baby

Standard

Silakan perhatikan frase berikut: Happy Mommy, Healthy Baby. Kalau ditelaah lebih dalam, kepikiran, nggak, kenapa “mommy”-nya duluan? Bukankah “baby” lebih “penting”? Kewajiban utama ibu, kan, memastikan anaknya sehat dan bahagia? Harusnya anak dinomorsatukan, dong? Nah, the fact is, mommy needs to be happy in order to ensure baby is healthy.


 Ini, nih, yang jadi topik acara gathering Happy Mommy, Healthy Baby bersama Transpulmin – Kamillosan. As usual, undangan datang dari Mommies Daily untuk menghadiri acara ini.  Acaranya diadakan di Hong Kong Cafe, 30 Mei lalu. Pas banget, karena saya masih menyusui. Di acara ini dibahas problem-problem selama kehamilan dan menyusui dengan narasumber Anna Surti Ariani dan dr. Elizabeth Yohmi, SpA. Inti dari acara ini, sih, pentingnya menjaga ibu tetap bahagia dan PD selama hamil dan menyusui untuk menghindari masalah psikologis dan fisik anak di kemudian hari.

Sesi pertama, Anna Surti Ariani, Spsi, Msi, Psi menyampaikan materi tentang pentingnya menjaga kondisi psikologis ibu. Fokusnya terutama di masa hamil dan menyusui. Ternyata, bila ibu depresi, ada kemungkinan anaknya kelak akan mengalami gangguan psikologis. Gimana nggak, yang merawat dan membesarkan anak, kan, ibu. Bila ibunya sendiri sudah mengalami gangguan psikologis, biasanya akan kurang dalam memonitor anak. Akibatnya, saat remaja anaknya rentan mengalami gangguan psikis. Oh, the horror… Dari tadi ngomongin gangguan psikologis, sebenarnya kayak apa, sih, gangguan psikologis itu? Umumnya, orang yang mengalami gangguan psikologis akan mengalami perubahan dalam pola kegiatan hariannya. Misalnya, pola makan berubah, atau pola tidur berubah. Bila perubahan pola ini terjadi lebih dari dua minggu berturut-turut, boleh curiga ini tanda depresi. Jangan sampai, ya. Segera kenali akar masalahnya dan deal with it.


Lalu, gimana, sih, supaya nggak depresi? Ya, stay happy, dong. Easier said than done, perhaps. But I firmly believe that you can decide to be happy. Soalnya, nih, kalau mau dwell on the past, mikirin semua problem dan kesalahan di masa lalu, ya bakalan depresi terus. Move on, move forward. Begitu kita memutuskan untuk bahagia, pastinya kita akan melakukan yang perlu dilakukan untuk menjadi bahagia; and then we will be. A little bit like self-fulfilling prophecy :) Resep yang juga cukup jitu untuk bahagia menurut saya juga adalah nrimo. Bukan berarti settling, ya. Lebih ke memaknai apa yang dimiliki sebagai “cukup”. To achieve this, you also need to be grateful :) Kalau Mbak Nina sendiri kemarin mengilustrasikan bahagia itu tercapai bila sehat, percaya diri, tercukupi, dan bersyukur. Hmmm… Consult your checklist, have you ticked off all of those?


Sesi kedua pembicaranya adalah dr. Elizabeth Yohmi, SpA yang juga merupakan ketua SATGAS ASI. Kebayang, dong, pasti fokus bahasannya adalah soal menyusui. Ternyata, banyak juga problem-problem selama menyusui yang ujung-ujungnya adalah problem psikologis. Misalnya, nih. “ASI nggak lancar”. Ini, mah, keluhan langganan ibu menyusui. Apalagi yang baru pertama kali punya bayi. Dalam menyusui, intinya percaya diri aja. Kalau kita PD, hormon oksitosin akan terstimulasi. Nah, hormon ini yang bikin ASI lancar. Supaya jadi PD, jangan lupa juga untuk ikutkan support system yang ada. Buat saya, sih, dukungan suami itu yang terpenting. Saat masalah-masalah menyusui seperti lecet, mastitis atau problem pelekatan muncul, kita jadi lebih tenang menghadapinya bila punya support system yang mendukung. Bayangin, kalau lagi sakit-sakit karena lecet, terus suami atau ortu malah ikutan panik dan malah nyuruh minum pakai botol, kita pasti makin stress, akibatnya ASInya malah macet. Tambah lagi problemnya.

Lecet saat menyusui juga bisa jadi momok bagi ibu menyusui. Syukurnya, sampai saat ini hampir nggak pernah ngalamin lecet yang parah gitu. My sister did, though. And it was horrible! Maksudnya, saya sebagai pihak luar yang ngeliat aja rasanya ngilu-ngilu. Lecet saat menyusui sebenarnya bersumber dari pelekatan yang kurang pas. Ini yang mesti dibenerin supaya lecetnya nggak berkelanjutan. In the mean time, untuk meredakan sakit akibat lecet bisa pakai Kamillosan.


Serunya ikut acara begini salah satunya adalah kita bisa tanya-tanya sama narasumber yang datang. Lumayan, kan, konsultasi gratis :D Mana Mbak Nina dan dr. Elizabeth baik banget, mau jawabin pertanyaan-pertanyaan peserta yang hadir. Setelah acara selesai, masih ada games juga dan banyak hadiah. Fun! Well done, Transpulmin & Kamillosan. And thank you for Mommies Daily for inviting me :) Bila mau tahu soal Transpulmin dan Kamillosan, bisa cek web dan social media mereka di:

Facebook: KehangatanIbu

Twitter: @KehangatanIbu

Website: http://www.kehangatanibu.com


  

[Review] In The Mood For Nude (Lip)

Standard

Nude lips are something I always love, but couldn’t always pull off beautifully. After a phase of colorful lipstick spree, I went back to nude lipstick lemmings. Since Bourjois Rouge Edition Velvet was so popular (still is), I decided to get Nude-ist. I also managed to nudge my sisters to get nude lipsticks as well. I borrowed their liquid lipstick for this post. Three nude lipsticks I tried are Bourjois Rouge Edition Velvet in Nude-ist, Sleek Matte Me in Birthday Suit and LA Splash Smitten Lip Tint Mousse in Charmed. All nude colors, all matte finish, and all in liquid form. Hey, the liquid matte lipstick ship hasn’t sail yet. So here are a few photos I took of them.

Top: Bourjois REV Nude-ist; Middle: LA Splash Smitten Charmed; Bottom: Sleek Matte Me Birthday Suit

In terms of color, LA Splash Charmed is the palest. Without the appropriate makeup, this can look deathly. Is that even correct grammar? I also find this to be extremely drying. “This lipstick is so funny, it cracks me up”. Get it? *garing* Literally dried up my lips in seconds. So, the next time I tried this, I made sure to exfoliate my lips and prep my lips with lip balm beforehand. It didn’t crack as bad as before, but still it settled into the lines on my lips, and it showed. The color is beige with minimum pink, hence it looked pale on me. Texture is creamy, not too liquid-y. When it dries, it dries like nobody’s business. Difficult to remove, too. Some people may not like the fact that this stayed on your lips for a long time, fearing harmful effect on lips. My suggestion, just remove with oil-based lip remover. Be patient and be gentle. Don’t rub too harshly on your lips. Eventually it will come off, even if it takes a lot of coaxing.

Left: Sleek Matte Me Birthday Suit; Middle: LA Splash Smitten Charmed; Right: Bourjois REV Nude-ist

Moving on, Bourjois Rouge Edition Velvet Nude-ist is the most creamy. It’s my favorite in terms of texture. It’s comfortable on lips, too. Color has a hint of pink so it’s more wearable for me. I do have pigmented lips but this is opaque enough for the color to show. Although essentially it should dry matte, I found that it stayed a bit “wet” even after more than 10 minutes. Perhaps the formula vary slightly between colors because Pink Pong (from the same series) definitely dries matte.

Finally, Sleek Matte Me Birthday Suit. This (I think) has some brown in it that it’s not too nude. Very wearable. Texture is less creamy than Bourjois. This also don’t settle too much into lip lines. I think this is a very good choice if you’re looking for liquid lipstick. When I tried this, it dried matte and last okay, around 3 hours with drinking and eating.

And here are some photos of the lipsticks on lips. Didn’t have the picture of Sleek since, well, it’s not mine ;) Maybe I’ll update sometime when I get to borrow it again.

 

 

Bourjois Rouge Edition Velvet – Nude-ist

 

LA Splash Smitten – Charmed

Gosh, I still need to learn to take proper photos. x___x Anyhow, I’d love to know your favorite nude lipsticks! Do drop a comment :)

HC, PB, MTI? A Guide To Help You When Purchasing Books Online

Standard

Purchasing book online? It seems to get more common in Indonesia nowadays. No traffic jam to contend with. A bit of advice, though, make sure you know what you get when purchasing books online. I know some of us can get a little OCD in regards to our book collection. When you buy book of a series, chances are you want the whole series to be of the same size and edition. I have a few of these mismatched series and they’re quite an eyesore.

 

Imagine how pretty it is when  matching books are displayed. Same height, similar artwork, and coordinated. So, when you purchase books online, make sure you get the edition correctly. There may be some codes or terms in the book description on the site that can help you. Here are some of them.

  • HC or hardcover. Also: hardback. Usually, books in hardcover are larger. Bound in leather, cloth or cardboard, these books are durable, pricier and look good on your shelf. Usually, for a book I know I’m going to love, hardcover will be my choice. Please observe the above picture. My Michael Scott’s Alchemyst series comprises mostly of hardcovers.
  • PB or paperback. Also: trade paperback. Bound in flexible paper, paperback books are usually the cheaper version of the HC.  Size may be similar or smaller than HC. All my Heroes of Olympus books are paperbacks, be it in different sizes.
  • MMPB or mass market paperback. This is the inexpensive version of paperback. Usually come in smaller size than trade paperback. Meant to be sold in newsstands, supermarkets as well as bookstores. For a book collector looking to amassing huge number of books, this could be the way to go: get more MMPBs. Some MMPBs don’t have illustrations that may have been present in their HC/PB editions, though.
  • MTI or movie tie in. The book in this format is in direct relation to a movie. Usually the cover will have a photography/still from the movie, and some kind of tagline along the way of “Now A Major Motion Picture”. MTI editions come out near the release date of the movie. So, you might have to wait years to get a complete series, depending on when the movies release. In some cases, you won’t get the complete series because the movie doesn’t get picked up for sequels. Remember Eragon and City of Bones? Yeah, good luck completing your MTI on those series. On a side note, I really want to get Divergent series MTIs. The covers are simply amazing! I hope for Insurgent MTI the cover will feature Theo James!

Different editions/bindings can have different covers as well. This may contribute to your decision making process. :)

What’s your usual pick when you buy a book? Any other bindings/editions I didn’t mention? Please leave a comment and let me know!

Another Book Wishlist!

Standard

Gosh, I haven’t even fulfilled my January wishlist and here I am with another one. So, any bookworm would know that you can get different versions of a book. For Harry Potter (book 5 onward), I was adamant to get the first edition hardcovers. I figured they would be collector’s items (so much) later on.

IMG_3791-0

Other books I don’t really care, usually I just get the mass market paperback, or whatever’s cheapest. #emakirit

Different versions usually have different artwork in the covers. So this might be another point to influence your decision. Like I said, I usually don’t care. Except this one. I’ve just finished reading Mistborn series by Brandon Sanderson. Griss put me up to this and I don’t regret it. The series is definitely one of the most well-thought, well-planned, and detailed series I’ve ever come upon. It’s epic. And I loooooveee the main characters Vin and Elend Venture. They’re so human, so real (as real as a fantasy character can get). I found myself relating to them often. By the way, all of the characters in this series are well developed. Sazed, Spook, Breeze, Kelsier (don’t get me started on Kelsier), TenSoon… I love them all! Even the Lord Ruler himself. Anyhow, that’s why if I’m ever gonna get a print of this series, I probably go for the mass market paperback edition. Because of this cover of The Hero of The Ages:

I love the artwork. And since it depicts my two favorite characters, I can’t say no to this. Obvoiusly, I’m gonna get the whole series plus the novella, Alloy of Law. #nabungdulu

Smile! Pampers Gathering: Senyum Pagi Bayi No. 1 di Indonesia

Standard

Rasanya baru kemarin hadir di gathering Pampers. Ternyata sudah setahun, ya. Iya, sih, waktu hadir tahun lalu pas masih hamil Zaq. Sekarang, anaknya udah enam bulan. Pas banget sama peluncuran produk baru Pampers: Pampers Baby Dry Pants.

Hari Kamis lalu, Pampers kembali mengadakan gathering bersama, who else, Mommies Daily. Ngapain aja di sana? First and foremost, ada paparan dari perwakilan IDAI, dr. Rini Sekartini tentang pentingnya kualitas tidur untuk anak. Ada satu poin yang menarik, yaitu bahwa anak usia 4 tahun sudah tidak terlalu membutuhkan tidur siang, dengan catatan tidur malamnya berkualitas sehingga tubuhnya tetap mendapat manfaat tidur. Udah tau, dong, kalau tidur malam itu waktu regenerasi sel? Bayangkan pentingnya untuk anak yang sedang tumbuh. On the other hand, bayi baru lahir butuh tidur 16-20 jam/hari. Makanya Zaq bobo melulu kerjanya, dan mamanya ini juga seneng-seneng aja kalau anaknya tidur.

Ada survei tentang tidur yang hasilnya dipaparkan dr. Rini kemarin, salah satu poin hasilnya adalah beberapa masalah tdiur pada balita di Indonesia. Ternyata, nih:

  • 44.2% anak usia di bawah 3 tahun punya masalah tidur:
    • jumlah jam tidur malam < 9 jam
    • terbangun malam hari > 3 kali
    • lama terbangun malam hari > 1 jam
  • 72% orang tua menganggap masalah tidur pada bayi dan batita bukan masalah atau merupakan masalah kecil.

Okay, time to reflect. Pertama, soal lama jam tidur. Orangtua bekerja harus lebih hati-hati menurut saya. Saya merasa kalau jam tidur anak berhubungan dengan jam tidur orangtuanya. Pengalaman saya, batita bisa kekeuh menunggu orangtuanya pulang, lho, sebelum tidur. Semakin lama kita pulang, bisa jadi semakin malam mereka tidur. Dulu, saat saya masih di rumah, Aria tidur jam 8 malam tiap harinya. Rory di usia yang sama, tidurnya jam 9 malam, dengan kondisi saya bekerja dan pulang sekitar jam 7 malam. Setelah saya pulang, bersih-bersih, kami main dulu, atau ngobrol. Tertunda, deh, jam tidurnya. Jadi, menurut saya ada efeknya apakah orangtuanya bekerja atau di rumah. Syukurnya kalau dihitung, jam tidur anak-anak saya masih cukup. Paling malam, mereka tidur jam 9.30 malam, bangun jam 7 pagi. Tapi berarti harusnya “dipaksa” untuk tidur jam 9, nih, paling telat. Kadang-kadang suka pada bangun kepagian.

Yang masih suka bangun malam tentunya si Zaq. Kakak-kakaknya jarang, kecuali pas lagi sakit, suka bangun karena batuk-batuk. Nah, kalau Zaq, udah pasti minimal 2x terbangun karena mau nyusu. Tapi mewek sebentar aja, sumpel langsung bobo lagi, hahaha… Syukurnya Zaq pake Pampers, ngga bocor semaleman jadi ngga terbangun akibat diaper basah. Sangat membantu meminimkan terbangun malam hari. Anaknya juga pengertian, dia biasanya pup jam 6 pagi, jadi ganti diaper pas pup itu hehehe…

dr. Rini juga mengingatkan bahwa kalau lihat tanda-tanda di atas, jangan disepelekan. Tidur itu penting banget, terutama buat anak-anak. So, do what you can do to minimize their waking up at night and make sure they put in enough hours to sleep.

Ngomongin tidur malam, memang akhirnya ngomongin diaper kalau buat bayi, ya. Di acara ini diperkenalkan juga Pampers Baby Dry Pants baru. Inovasi terbarunya adalah adanya gel penyerap super (super gel) yang akan menyerap pipis bayi dengan cepat, dan menguncinya sehingga anti bocor. No worries, gel-nya terbuat dari bahan yang aman bahkan bagi bayi. Pampers Baby Dry Pants ini tahan 12 jam, lho. Ditambah lagi ada lapisan losionnya untuk menjaga kulit bayi supaya tidak iritasi dan lebih kering, ditambah pori di bagian belakang untuk membantu sirkulasi. Ada demo produk juga, terbukti Pampers Baby Dry Pants menyerap cairan secara cepat dan permukaannya kering! Berhubung lihat dengan mata kepala sendiri, saya percaya.

Para Mombassadors Pampers, Donna Agnesia dan Artika Sari Devi, menceritakan pengalaman mereka menggunakan Pampers Baby Dry Pants baru ini. Mereka mengakui anaknya bisa tidur hingga 12 jam tanpa merasa kebasahan, sesuai klaim Pampers. Tentunya anak pun bangun dengan ceria. Lha, kita aja yang dewasa pasti cranky kalau kurang tidur. Kalau tidurnya cukup, bangun-bangun pasti senyum-senyum hepi :D.

Nah, makanya Pampers juga membuat kontes foto, nih. Mulai sekarang coba perhatikan anak saat bangun pagi, lalu abadikan senyumnya. Ikutan, deh, di kontes Senyum Pagi Bayi No. 1 di Indonesia. Cukup upload saja fotonya ke https://www.everydayme.co.id/keluarga/kegiatan-anak/kontes/pampers-senyumpagibayino1 Foto pemenang bisa tampil di LED Billboard Pampers Mal Taman Anggrek dan hadir di VIP launch bulan Mei nanti. Yuuukk ikutan :)